Doel
Waar let ik op bij het schrijven van een hypothecair plan?
Na afloop van het proces van hypothecaire planning schrijf je als hypothecair planner een adviesrapport voor de klant.
Hoe tastbaar is een goed hypothecair plan voor jouw klant? Waaraan merkt deze dat het een op maat geschreven en dus persoonlijk plan is? Vaak horen we op deze vragen: 'Dat voelt een klant.' of 'Dat merkt een klant aan de antwoorden op de vragen.' of 'De klant wil gewoon geholpen worden en hoe dat verloopt, doet er niet zo toe.'. En vaker nog 'Zeker niet door het adviesrapport dat hij ontvangt. Het bestaat uit zoveel pagina's dat hij het niet eens leest.'.
In deze masterclass bekijken we met elkaar hoe je een hypothecair plan zó vorm kunt geven dat de klant zichzelf erin herkent, het zelfs later nog raadpleegt en jou na verloop van tijd vraagt om een update.
Met andere woorden: wat kun je DOEN aan het hypothecair plan waardoor je nóg meer voor jouw klant BETEKENT?
Onderdelen van het plan (waarvan de eerste twee punten door klanten het meest gewaardeerd worden) zijn onder andere:
• Samenvatting
• actielijst
• disclaimer
• overzicht van de doelen
• analyse
• advies
• bijlagen.
1 PE punt NVHP, 3B punten SEH